سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چهارمحال دریک نگاه

جاذبه ها

تالاب چغاخور

تالاب بین المللی و زیبای چغاخور با مساحتی حدود 2300 هکتار در دامنه ارتفاعات برآفتاب و کلار (3830 متر ارتفاع) در نزدیکی شهر بلداجی واقع گردیده است. این تالاب در مسیر جاده شهرکرد- خوزستان قرار گرفته و از شهرکرد 65 کیلومتر فاصله دارد.

فضای وسیع و هوای لطیف و چشم اندازهای بدیع همراه با آواز و پرواز پرندگان مهاجر و بومی این تالاب را در ردیف یکی از کانونهای مهم جذب گردشگری در استان قرار داده است.

ویژگی منحصر به فرد تالاب، زیست نوعی ماهی از خانواده گامبوزیا (ماهی گورخری) در این مکان است. بهترین فصول بازدید از این تالاب بهار و تابستان است. تالابهای گندمان و سولقان دیگر تالابهای دائمی استان می باشند که در نزدیکی این تالاب واقعند.

امکانات و تسهیلات

راه دسترسی آسفالته، آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی، فضای سبز، سکوی نشیمن، دسترسی به واحد اقامتی و پذیرایی، پارکینگ.

 

چشمه دیمه:

چشمه دیمه، سرچشمه اصلی زاینده رود قبل از ایجاد تونلهای کوهرنگ، در ده کیلومتری چلگرد و در مجاورت روستای دیمه واقع گردیده است. آب این چشمه از گواراترین آبهای جهان است و خواص درمانی (جلوگیری از پوسیدگی دندان و درمان سنگ کلیه) نیز دارد.

در نزدیکی این چشمه کارخانه آب معدنی دیمه قرار دارد. که محصولات آن به خارج از کشور صادر می گردد و در بازار داخلی نیز وجود دارد. همچنین چندین کارخانه د یگر در دست احداث است.

مناظر زیبا و چشمگیر و فضاسازی های اطراف چشمه، این مکان را در ردیف زیباترین گردشگاههای شهرستان کوهرنگ قرار داده است.

بهترین فصول بازدید از این جاذبه بهار و تابستان است.

 

امکانات و تسهیلات

راه دسترسی آسفالته، آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی، فضای سبز، سکوی نشیمن، دسترسی به واحد اقامتی و پذیرایی، پارکینگ، آلاچیق، زمینهای ورزشی و بازی کودکان

 

چشمه کوهرنگ

این چشمه با دبی آب بسیار زیاد از دامنه های زردکوه سرچشمه می گیرد و پس از گذر از پیچ و خم های فراوان به دریاچه سد کوهرنگ می ریزد و از تونل اول کوهرنگ وارد زاینده رود می شود.

مناظر بسیار زیبای طبیعی اطراف چشمه و حضور عشایر در منطقه زیبایی آنرا دوچندان کرده است.

دستیابی به این نقطه- که بیشتر در فصول بهار و تابستان جهت بازدید توصیه می شود- براحتی با هر نوع خودرو امکان پذیر می باشد.

این چشمه از چلگرد 30 کیلومتر فاصله دارد و در مسیر شماره 1 گردشگری جهت و مسیر آن مشخص شده است.

 

 

امکانات و تسهیلات

راه دسترسی مناسب، آب آشامیدنی، فضای سبز دسترسی به هتل کوهرنگ

 

چشمه برم

چشمه  مصفای برم در مرکز شهر لردگان واقع گردیده و با شهرکرد 150 کیلومتر فاصله دارد.

این چشمه پر آب علاوه بر تامین آب کشاورزی، یکی از سرشاخه های کارون به حساب آمده و چشم انداز زیبایی را برای شهر لردگان بوجود آورده است. اطراف این چشمه بصورت پارکی جهت تفرج و گذراندن اوقات فراغت اهالی شهر لردگان و گردشگران فضاسازی شده است.


+نوشته شده در چهارشنبه 89/3/19ساعت 12:14 عصرتوسط احمد محمدی | نظر